Generation Fett

Ligger och tittar på Generation Fett på 3an just nu. Jag förstår verkligen inte hur man kan låta sig själv bli sådär stor?.. Så stor att man inte kan röra sig. Hur kan man vilja leva så? Det är ju inget liv att ständigt ligga i en säng med en fjärrkontroll i handen. Titta på tv hela dagarna och äta. Alla skyller typ på att deras föräldrar också var överviktiga så på så sätt har de också blivit det. Visst, det är säkert en stor del. Men det är ändå man själv som har satt sig i den sitsen. Att väga 300 kilo är inte normalt.

Av att se sig själv bli större med tiden gör självklart så att man blir ledsen och att man inte vill inse hur stor man är. Man undviker att titta sig i speglar och går istället och äter något. När man stoppar det där onyttiga i munnen tänker man oftast "Bara en till...jag börjar vara nyttig imorgon", vilket inte händer. Man skjuter bara upp det hela tiden. Tro mig jag vet vad jag pratar om. Som liten (typ 8 år gammal) var jag ganska stor, blev mobbad för att jag inte var lika söt och smal som alla andra tjejer. Jag blev så ledsen så att jag visste inte vad jag skulle göra, och då åt jag mer. Jag blev tjockare och alla retades mer. Det blev en ond cirkel. Sen så fort jag började ny skola så gick jag genast ner massa i vikt och och fick vänner. Hela mitt liv blev typ förändrat.

Tänk va mycket utsidan kan betyda..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback